
Trabajo con niñas y tengo un hermana menor y os aseguro que no puedo imaginarme que alguien en alguna ocasión pueda aprovecharse de la inocencia de un niño.
Almas inocentes, llenas de bondad, pureza y dulzura.... ¡No lo puedo entender!
Quizás no seré un buen psicóloga el día de mañana porque reconozco que no soy capaz de ponerme en la mente de un abusador sexual, no soy capaz ni por un segundo de imaginar que es lo que sienten, como se sienten y que les mueve a cometer semejante crimen.
Recordando el documental “Infancia rota”, especialmente me impactó el relato del niño que aparecía al principio. Su padre abusaba de él cuando sólo tenia tres años, se me pone la piel de gallina... ¿Cómo un padre puede tener algún tipo de deseo con un niño que sólo entiende de amor?
Es lamentable que la vida en ocasiones haga que niños tengan que enfrentarse a una realidad que no les correspondería vivir jamás. Pero más lamentable es que familiares, en una gran mayoría de los casos, sean los que propicien estas situaciones.
Un padre, una madre, un tío o un amigo... Que un adulto se aproveche del vinculo afectivo que le une a un niño para conseguir complacer deseos sexuales sólo merece mis peores deseos.
A través de regalos, amenazas y violencia llegan a conseguir sus propósitos, olvidando por completo que en esos momentos están robando una infancia y rompiendo una vida.
Un padre, una madre, un tío o un amigo... Que un adulto se aproveche del vinculo afectivo que le une a un niño para conseguir complacer deseos sexuales sólo merece mis peores deseos.
A través de regalos, amenazas y violencia llegan a conseguir sus propósitos, olvidando por completo que en esos momentos están robando una infancia y rompiendo una vida.
Los abusados tienen miedo por contar lo sucedido, incluso llegan a confesar que se sientes cómplices del abusador, no saben cual sera la reacción de la gente que les quiere y la incomprensión les aterroriza. Fijaros en la cantidad de sentimientos negativos que se hacen protagonistas de sus vidas...
Los abusadores en cambio con un poco de suerte pagan su crimen con unos años de prisión pero hay que no llegan ni a eso...
Los abusadores en cambio con un poco de suerte pagan su crimen con unos años de prisión pero hay que no llegan ni a eso...
Esto me hace creer que la justicia no existe. Por eso creo que es importante que temas tan escalofriantes como este sean tratados, sean hablados y que salgan a la luz.
Para que algún día sí exista justicia y miserables como estos piensen antes de cometer el crimen y se den cuenta de que están destrozando la vida de un niño, la de las personas que les quieren y las que les querrán.
Sí, jo també crec que és molt important que aquests temes sortin a la llum. Això s'hauria de poder denunciar en el mateix moment, però el que passa és que les víctimes no ens sentim "víctimes" de la situació, crec jo, sinó que ens sentim igual o més culpables que la persona que ens ho ha fet, així que per això es callen aquestes coses.
ResponderEliminarAnys després, quan algunes d'aquestes persones s'atreveixen a parlar, el crim ja ha proscrit. És el que deia una de les noies del documental. Com ho demostres? És la teva paraula contra la seva (i amb aquestes coses, corres el risc que, en acusar una persona, siguis tu la que surt malparada).
Per sort, avui dia l'abús sexual a menors està molt mal vist i encara que el nen o nena no ho digui ell mateix, segur que els seus familiars són capaços d'adonar-se que aquell nen es comporta de manera estranya, i amb alguns recursos es pot arribar a detectar el crim i fer-hi alguna cosa.
En el meu cas personal, em van "sonsacar" la informació. Sent un nen, no tens gaire capacitat per mentir ni inventar. Si els teus pares et preguntes, respondràs la veritat.
He de dir que jo tampoc entendré mai els motius que tenen aquestes persones a fer-ho, o des de quina perspectiva ho veuen. No entenc com ells mateixos no consideren el que estan fent com alguna cosa incorrecta. I encara més sabent que s'estan aprofitant de la confiança que el nen ha tingut amb ells.
Si jo ho intentés (cosa que ni se m'acudiria), vomitaria abans de poder ni suggerir-li al nen. He intentat milers de vegades posar-me en la seva pell, esvrinar en què pensava, com era capaç de fer-ho, i és que jo no podria.
Bé, no sé si m'he explicat bé, espero que se m'hagi entès. =)
P.D: gràcies pel teu comentari, Jèssica. L'única cosa que necessito de tu és exactament el que m'ofereixes, "una companya (jo afegeixo "amiga", no m'agrada la paraula companya) amb la que pots compartir qualsevol inquietud". =)
Un post necessari, Jèssica!
ResponderEliminarHi ha uns autors australians, White i White, que han treballat el tema des de la teràpia narrativa. Molt i molt recomanable.
Per cert, Jèssica, cada psicòleg ha de trobar el seu camp d'especialització. I n'hi ha alguns en què no tenim perquè entrar-hi, sense que això ens inhabiliti per exercir. Tots tenim els nostres límits.